onsdag den 16. oktober 2013

Indisk Tunfrikadeller med salat

Dette er en ret som jeg selv har fundet.. tunfrikadeller er jo indiske cutlet som er jeg har lavet på str. med frikadelle.. Hvis man kender karbonader, så er jo en som er næsten magen til. Cutlet serveres til eftermiddagste eller som snack, men jeg ændret på den lidt, så den kan blive en del af hovedret. Jeg frituresteger ikke disse som man gøre med cutlet. 

Her er en liste over det du skal bruge: 
1 ds. tun i vand/olie
ca. 250 g kartofler
1 løg (mellem/ stor)
Salt
Peber
chilipulver (kan også undlades)
rasp
1 æg
alm. olie til stegning

Har man nogle kogte kartofler fra gårdagen, så kan det sagtens anvendes :-) der er nok til 2 personer.

Jeg koger kartofler som er skåret i små tern.
Jeg svitser noget hakket løg i en gryder, når løgene er gyldne, tilsættes kartofler og tun fra dåsen. Tilsæt lidt peber og chilipulver. Mos kartoflerne mens det varmes op. Husk at smage til med peber og salt. Lad massen køle af i ca. ½time, formes til frikadeller str. og vendes i pisket æg, derefter rasp.

Steges på en varm pande med lidt olie i. 

Serveres med salat.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar